Blogg om Svensk, svenskare… av Annika Hamrud och Elisabet Qvarford

Jag skriver in de ord jag vill att sökmotorn google ska hitta. Därav rubriken. Det är också ett motiv till bloggen – att läsare ska hitta till oss när de googlar våra namn eller titeln. När jag skrev min förra bok (jag är Annika Hamrud här) startade jag en blogg samtidigt som boken kom ut. Det var en av de första bokbloggarna. Den här gången har jag inte hunnit med. Mina nätvanor har också ändrats. Senaste tiden har både jag och Elisabet twittrat ganska mycket. Facebook fanns heller inte när jag kom ut med Queerkids. Vi har också skrivit fler debattartiklar tillsammans och jag har skrivit krönikor till Medievärlden. Liksom med Queerkids har det blivit ganska många artiklar om boken men än så länge inte riktigt lika många recensioner. Queerkids recenserades faktiskt nästan överallt. Det blev uppslag i båda Stockholms kvällstidningar. Alla skrev, utom DN, där jag då arbetade. Den här gången är det just DN som skrivit. Inte en recension, men en utmärkt reflekterande text med utgångspunkt i boken har skrivits av Lars Linder.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

